Skrzywienia rantów felg powodują nieszczelności i spadki ciśnienia nie tylko w trakcie jazdy ale i na postoju. Skrzywienia boczne felg powodują wibracje układu kierowniczego (dyskomfort prowadzenia auta) podobne jak w przypadku niewyważenia kół, oraz nadmierne zużycie opon, łożysk, przegubów i całego zawieszenia. Podczas wymiany opon zwracamy na to szczególną uwagę i informujemy Klientów o konieczności prostowania felg.
Prostowanie felg – na czym polega? Przez prostowanie należy rozumieć działania mające przywrócić obręczy jej wyjściowy kształt działając powolnie siłą przeciwną do tej która spowodowała uszkodzenie i w tym samym miejscu – tak by móc z prostowanej felgi bezpiecznie korzystać. Wykorzystywane są do tego maszyny, które dzięki elastyczności stopów, z których wykonane są felgi, niwelują odkształcenia.
Dysponujemy specjalistycznym sprzętem do prostowania felg stalowych i aluminiowych, z którego pomocą przywracamy obręczom ich pierwotny kształt i wytrzymałość.
Zanim jednak przystąpimy do naprawy, zawsze sprawdzamy, czy jest ona w ogóle możliwa do przeprowadzenia. W niektórych przypadkach, ze względu na stopień krzywizny i rozmiar uszkodzeń, pozostaje niestety zakup nowego kompletu. Mimo wszystko ocenę stanu obręczy i jej odkształcenia warto pozostawić doświadczonemu specjaliście, który podejmie ostateczną decyzję.
W procesie wymiany opon konieczna jest kontrola stanu zaworów zarówno tych standardowych jak i tych wyposażonych w czujniki ciśnienia.
Kontrola czujników oraz ich programowanie odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu którego oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane .
Posiadamy różnego rodzaju zawory i czujniki używane przez producentów samochodów co pozwala nam na szybkie i oszczędne naprawy systemu TPMS.