Wszystkie serwisy opon ogłaszają się, że wykonują taką usługę. Wyważają też koła i montują je na pojazd. A to by oznaczało, że wszędzie ta usługa wykonywana jest jednakowo a różnice są tylko w cenach. Gdyby to była prawda to skąd było by tyle reklamacji ?
Otóż prawda jest taka, że nie wszystkie serwisy opon posiadają wysokiej jakości sprzęt do montażu i wyważania kół, odpowiednią wiedzę i wyszkolonych pracowników. My działamy na rynku lubelskim od 1992 roku i stale modernizujemy maszyny i wysyłamy pracowników na odpowiednie szkolenia i doskonalenia zdobytej już wiedzy. W tym roku będą oni uzupełniać swą wiedzę z zakresu serwisowania samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Potwierdzeniem tego są pozytywne opinie naszych Klientów i to, że stale ich przybywa. Zmienia się też paleta obsługiwanych samochodów na coraz nowsze i bardziej zaawansowane technologicznie. Wymagane są nie tylko odpowiednie opony ale i profesjonalny ich serwis. Nasi dostawcy opon oferują opony dedykowane do konkretnych samochodów ale też do wszystkich nowych elektryków wchodzących na rynek.
Oferujemy opony wielu producentów i klasach od premium po ekonomiczne. Zawsze wybieramy te które po pierwsze posiadają klasę A w hamowaniu na mokrej drodze, niski poziom hałasu od 67 do 70 dB oraz jak najniższe opory toczenia. Następnie wybieramy te z najbardziej optymalną do swej klasy ceną.
Precyzyjnie wyważone koła mają ogromny wpływ na trwałość całego układu kierowniczego, zawieszenia oraz opon. Ponadto eliminuje wszelkie drgania kierownicy, tak bardzo drażniące wielu kierowców. Mając tego świadomość dokładamy największych starań aby wyjeżdżające z naszych serwisów auta były perfekcyjnie przygotowane do jazdy, a pieniądze wydane na wyważenie kół były bardzo dobrą inwestycją w trwałość auta i komfort jazdy.
Większość kierowców przynajmniej dwa razy do roku staje przed koniecznością sezonowej zmiany opon wraz z wyważaniem. Czasem dodatkowo musimy wymieniać oponę gdy dojdzie do jej uszkodzenia.
Powodów takiego stanu może być kilka. Są to między innymi uszkodzenia felg lub opon, brak odpowiedniego oczyszczenia felgi (np. sytuacja, w której poprzednie ciężarki nie zostają usunięte lub luźno przemieszczają się w obrębie felgi). Problem może dotyczyć również nie tyle wyważenia co zużycia elementów mocujących koło np. pierścieni centrujących lub stosowanie nieodpowiednich nakrętek lub śrub (kula, stożek).
Koszt dokładnego wyważenia jest zawsze niższy od kosztów naprawy zawieszenia lub kupna nowych opon. Tak! Długa jazda z niewyważonym kołem powoduje plackowate starcie czoła opony eliminując ją z użytkowania.
Profesjonalne wyważanie kół odbywa się u nas na bardzo precyzyjnej wyważarce marki Hunter, wyposażonej w wiele przydatnych programów takich jak test drogowy kół, test felg i opcję optymalizacji wyważenia tak ważne we wszystkich samochodach.
Wyważamy koła samochodowe od 12 do 22 cali, koła do samochodów terenowych i dostawczych koła motocykli, skuterów i quadów. Do tej czynności używamy odpowiedniego rodzaju i jakości ciężarków korekcyjnych.
Kola z oponami typu RUN-FLAT i nisko profilowymi, ze względu na duże obciążenia i prędkości, wymagają bardzo dokładnego wyważenia – najlepiej na wyważarkach z testem drogowym. Podczas takiego wyważania dokonuje się procesu optymalizacji położenia opony względem felgi, tak by zminimalizować drgania koła spowodowane błędem kształtu felgi i biciem opony.
Dla ograniczenia drgań koła spowodowanych błędem kształtu lub biciem tarczy koła i biciem opony w wyważarce HUNTER GSP 9700 zastosowano specjalną funkcję. Aby prawidłowo ocenić zmiany siły promieniowej, działającej na toczące się po drodze koło, a wywołane nierównomierną sztywnością promieniową opony, błędem kształtu i biciem tarczy koła, stworzono warunki pomiaru zbliżone maksymalnie do rzeczywistych warunków współpracy koła z drogą.
W wyważarce GSP 9700 firmy HUNTER zastosowano dodatkową rolkę o średnicy 244 mm oraz funkcją (czyli test drogowy), słu żącą do oceny zmiany wartości siły promieniowej.
Wulkanizacja opon to inaczej naprawa opon uszkodzonych. Przeprowadzamy ją zgodnie z procedurą z użyciem wysokiej jakości materiałów X-tra Seal USA, oraz Tip-Top.
Trzeba jednak zauważyć że nie wszystkie uszkodzenia opon nadają się do naprawy. Rozcięcia boków lub barku opony, uszkodzenie stopki czy też zerwanie drutówki dyskwalifikują oponę z dalszej eksploatacji. Zgodnie z normami bezpieczeństwa naprawom podlegają przebicia czoła opon czyli bieżnika opony które nie spowodowały dewastacji klocków bieżnika i struktury opasania. Prawidłowa naprawa opon przedłuża jej okres eksploatacji bez wpływu na jakość użytkowania.
W wielu zakładach wulkanizacyjnych możecie się Państwo spotkać z uszczelnianiem opony przy użyciu sznura wulkanizacyjnego. Jest to szybka doraźna usługa w sytuacji gdy nie można dokonać prawidłowej naprawy. Po takim uszczelnieniu należy w dość krótkim czasie poddać oponę profesjonalnej naprawie.
Skrzywienia rantów felg powodują nieszczelności i spadki ciśnienia nie tylko w trakcie jazdy ale i na postoju. Skrzywienia boczne felg powodują wibracje układu kierowniczego (dyskomfort prowadzenia auta) podobne jak w przypadku niewyważenia kół, oraz nadmierne zużycie opon, łożysk, przegubów i całego zawieszenia. Podczas wymiany opon zwracamy na to szczególną uwagę i informujemy Klientów o konieczności prostowania felg.
Prostowanie felg – na czym polega? Przez prostowanie należy rozumieć działania mające przywrócić obręczy jej wyjściowy kształt działając powolnie siłą przeciwną do tej która spowodowała uszkodzenie i w tym samym miejscu – tak by móc z prostowanej felgi bezpiecznie korzystać. Wykorzystywane są do tego maszyny, które dzięki elastyczności stopów, z których wykonane są felgi, niwelują odkształcenia.
Dysponujemy specjalistycznym sprzętem do prostowania felg stalowych i aluminiowych, z którego pomocą przywracamy obręczom ich pierwotny kształt i wytrzymałość.
Zanim jednak przystąpimy do naprawy, zawsze sprawdzamy, czy jest ona w ogóle możliwa do przeprowadzenia. W niektórych przypadkach, ze względu na stopień krzywizny i rozmiar uszkodzeń, pozostaje niestety zakup nowego kompletu. Mimo wszystko ocenę stanu obręczy i jej odkształcenia warto pozostawić doświadczonemu specjaliście, który podejmie ostateczną decyzję.
W procesie wymiany opon konieczna jest kontrola stanu zaworów zarówno tych standardowych jak i tych wyposażonych w czujniki ciśnienia.
Kontrola czujników oraz ich programowanie odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu którego oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane .
Posiadamy różnego rodzaju zawory i czujniki używane przez producentów samochodów co pozwala nam na szybkie i oszczędne naprawy systemu TPMS.
W okresie panujących wysokich temperatur klimatyzacja samochodowa jest dobrodziejstwem.
Ale by to dobrodziejstwo było skuteczne należy o nie zadbać – czyli sprawdzić jej działanie. Jeśli klimatyzacja nie jest odpowiednio wydajna, szyby parują a z wentylacji wydobywa się nieprzyjemny zapach, są to wyraźne sygnały, że musimy zainterweniować i wybrać się do wyspecjalizowanego serwisu. Raz w roku powinniśmy dokonać standardowych czynności polegających na wymianie filtra kabinowego, czyszczeniu kanałów dystrybucji powietrza do wnętrza kabiny, odgrzybienie parownika, sprawdzenie drożności kanału odprowadzającego skropliny z parownika klimatyzacji oraz oczyszczenie wlotów powietrza umieszczonych na zewnątrz pojazdu.
Serwis klimatyzacji samochodowej to dość długi proces wymagający dokładności we wszystkich etapach . Może zająć nawet do 1,5 godziny.
W tym czasie wykonujemy jednocześnie ozonowanie kanałów wentylacyjnych i wnętrza samochodu oraz wymianę filtra kabinowego. Ozonowanie ma na celu dezynfekcję układu w skład którego wchodzi też filtr kabinowy, dlatego też należy go bezwzględnie wymienić na nowy. Proponujemy też pranie tapicerki i czyszczenie dywaników samochodowych przy użyciu myjki parowej co gwarantuje skuteczność dezynfekcji wnętrza samochodu.
Rozważając ewolucję i historię warto też zwrócić uwagę na filtrację kabinową w samochodach z systemem start-stop. Podczas wyłączania silnika układ start-stop nie wyłącza odbiorników prądu – nadal możesz słuchać radia, korzystać z ogrzewania czy klimatyzacji. Jednak po automatycznym zgaszeniu silnika zmniejszeniu ulega siła nawiewu dmuchawy, a układ wentylacji przechodzi w tzw. tryb ECO. Jeśli w samochodzie zamontowany jest czysty filtr kabinowy, to nie odczujemy zbytniej różnicy w jakości powietrze.
Tapicerkę samochodową pierzemy myjnią parową Marem zespoloną z silnym odkurzaczem.
Wysoka temperatura pary w połączeniu z detergentami pozwala na głębokie czyszczenie tapicerki samochodu. Para czyści, dezynfekuje, usuwa zapachy, „grzyby” i bakterie ( doskonale dezynfekuje kanały wentylacyjne klimatyzacji samochodowej). Urządzenia parowe wyposażone w odkurzacz umożliwią eliminację roztoczy i alergenów dzięki połączonemu działaniu pary i podciśnienia które niszczą je i jednocześnie usuwają osady oraz nie powoduje przemoczenia tapicerki. Po czyszczeniu samochód szybko nadaje się do użytkowania.
Pranie tapicerki to odkurzanie, dezynfekcja parą i pranie wykładziny i dywaników, foteli samochodowych, tylnej kanapy, boczków drzwi, podsufitki i bagażnika .
Parą dezynfekujemy kanały wentylacyjne nawiewu i klimatyzacji.
Dodatkowo przeprowadzamy czyszczenie i pielęgnację elementów plastikowych wewnątrz auta, deski rozdzielczej, szczelin w drzwiach, progów, wnęk kół, itp.
.orientacyjne ceny usług prania :
fotele 30,- zł/ szt.
foteliki dziecięce – 45,- PLN
kanapa 50,- zł/szt.
wykładzina drzwi 20,- zł/szt.
podsufitka zależnie od wielkości od 40 do 100,- zł
bagażnik: wykładzina 30,- zł , boki 8,- zł, roleta 20,- zł
kompleksowo samochody małe np. Toyota Yaris – od 170,- zł.
kompleksowo samochody średnie np. Skoda Octavia – od 220,- zł
kompleksowo samochody duże (SUV) – od 260,- zł
.***
Usługa jest dość czasochłonna, prosimy więc o wcześniejszą rezerwację terminów.
.