Usługi


Opony nie nadające się do użytku przekazujemy do utylizacji za pośrednictwem CUO

Wszystkie serwisy opon ogłaszają się, że wykonują taką usługę. Wyważają też koła i montują je na pojazd. A to by oznaczało, że wszędzie ta usługa wykonywana jest jednakowo a różnice są tylko w cenach. Gdyby to była prawda to skąd było by tyle reklamacji ?

Otóż prawda jest taka, że nie wszystkie serwisy opon posiadają wysokiej jakości sprzęt do montażu i wyważania kół, odpowiednią wiedzę i wyszkolonych pracowników. My działamy na rynku lubelskim od 1992 roku i stale modernizujemy maszyny i wysyłamy pracowników na odpowiednie szkolenia i doskonalenia zdobytej już wiedzy. W tym roku będą oni uzupełniać swą wiedzę z zakresu serwisowania samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Potwierdzeniem tego są pozytywne opinie naszych Klientów i to, że stale ich przybywa. Zmienia się też paleta obsługiwanych samochodów na coraz nowsze i bardziej zaawansowane technologicznie. Wymagane są nie tylko odpowiednie opony ale i profesjonalny ich serwis. Nasi dostawcy opon oferują opony dedykowane do konkretnych samochodów ale też do wszystkich nowych elektryków wchodzących na rynek.

Zapraszamy wszystkich użytkowników samochodów którzy chcą mieć najlepsze opony oraz solidnie zmontowane i wyważone koła.

Oferujemy opony wielu producentów i klasach od premium po ekonomiczne. Zawsze wybieramy te które po pierwsze posiadają klasę A w hamowaniu na mokrej drodze, niski poziom hałasu od 67 do 70 dB oraz jak najniższe opory toczenia. Następnie wybieramy te z najbardziej optymalną do swej klasy ceną.

Wyważanie kół

Precyzyjnie wyważone koła mają ogromny wpływ na trwałość całego układu kierowniczego, zawieszenia oraz opon. Ponadto eliminuje wszelkie drgania kierownicy, tak bardzo drażniące wielu kierowców. Mając tego świadomość  dokładamy największych starań aby wyjeżdżające z naszych serwisów auta były perfekcyjnie przygotowane do jazdy, a pieniądze wydane na wyważenie kół były bardzo dobrą inwestycją w trwałość auta i komfort jazdy.

Większość kierowców przynajmniej dwa razy do roku staje przed koniecznością sezonowej zmiany opon wraz z wyważaniem. Czasem dodatkowo musimy wymieniać oponę gdy dojdzie do jej uszkodzenia.

 Dlaczego?

Powodów takiego stanu może być kilka. Są to między innymi uszkodzenia felg lub opon, brak odpowiedniego oczyszczenia felgi (np. sytuacja, w której poprzednie ciężarki nie zostają usunięte lub luźno przemieszczają się w obrębie felgi). Problem może dotyczyć również nie tyle wyważenia co zużycia elementów mocujących koło np. pierścieni centrujących lub stosowanie nieodpowiednich nakrętek lub śrub (kula, stożek).

Koszt dokładnego wyważenia jest zawsze niższy od kosztów naprawy zawieszenia lub kupna nowych opon. Tak! Długa jazda z niewyważonym kołem powoduje plackowate starcie czoła opony eliminując ją z użytkowania.

Wyważania kół powinno dokonać po przejechaniu 10 000 km lub co 5 000 km gdy jazda odbywa się na drogach o złych nawierzchniach.

Jeśli pomimo wielokrotnego wyważania kół w Twoim samochodzie, nadal odczuwasz charakterystyczne „bicie”, drgania kierownicy lub wibracje nasilające się przy prędkości ok. 120 km/h, to prawdopodobnie przyczyną jest niedoważeniu kół. W takiej sytuacji jedynym sposobem na zdiagnozowanie i pozbycie się problemu będzie wyważanie kół z testem drogowym. Usługa tego typu polecana jest również wszystkim właścicielom nowoczesnych samochodów wyposażonych w duże, aluminiowe felgi o i niskoprofilowane opony. Próba drogowa połączona z wyważaniem kół pozwala zapewnić komfort oraz bezpieczeństwo poruszania się autem przy wysokich prędkościach.

Profesjonalne wyważanie kół odbywa się u nas na bardzo precyzyjnej wyważarce marki Hunter, wyposażonej w wiele przydatnych programów takich jak test drogowy kół, test felg i opcję optymalizacji wyważenia tak ważne we wszystkich samochodach.

Wyważamy koła samochodowe od 12 do 22 cali, koła do samochodów terenowych i dostawczych koła motocykli, skuterów i quadów. Do tej czynności używamy odpowiedniego rodzaju i jakości ciężarków korekcyjnych.

Wyważamy koła z felgami nieprzelotowymi stosowanymi często w Peugeotach i Citroenach.


 Perfekcyjne wyważanie kół

poleca wulkanizacja Car-but Lublin

Przepraszamy, obecnie nie mamy opisu usługi.
Przepraszamy, obecnie nie mamy opisu usługi.

Coraz lepsze samochody i coraz niższe profile opon wymagają odpowiedniego serwisowania.  Nasza wyszkolona kadra i najlepszy światowy sprzęt marki Hunter zapewnią Państwu bezpieczną i komfortową jazdę.

Jeśli pomimo wielokrotnego wyważania kół w Twoim samochodzie, nadal odczuwasz charakterystyczne „bicie”, drgania kierownicy lub wibracje nasilające się przy prędkości ok. 120 km/h, prawdopodobna przyczyna tkwi w permanentnym niedoważeniu kół. W takiej sytuacji jedynym sposobem na zdiagnozowanie i pozbycie się problemu będzie właśnie wyważanie kół z testem drogowym.
Umów się na wizytę już dziś!

obejrzyj film instruktażowy

Dla ograniczenia drgań koła spowodowanych błędem kształtu lub biciem tarczy koła i biciem opony w wyważarce HUNTER GSP 9700 zastosowano specjalną funkcję. Aby prawidłowo ocenić zmiany siły promieniowej, działającej na toczące się po drodze koło, a wywołane nierównomierną sztywnością promieniową opony, błędem kształtu i biciem tarczy koła, stworzono warunki pomiaru zbliżone maksymalnie do rzeczywistych warunków współpracy koła z drogą.

wyważarce GSP 9700 firmy HUNTER zastosowano dodatkową rolkę o średnicy 244 mm oraz funkcją (czyli test drogowy), służącą do oceny zmiany wartości siły promieniowej. Wyważarka Hunter wyposażona jest m.in. w zaawansowany układ rolek dociskowych oraz laserów, pozwalająca na bezbłędne diagnozowanie przyczyn powstających w trakcie jazdy drgań oraz wibracji odczuwanych przez kierowców – głównie przy wyższych prędkościach. System diagnozuje te punkty na powierzchni opony, które charakteryzują się odmienną sprężystością oraz najniższym położeniem względem felgi. Zazwyczaj są to mankamenty tak niezauważalne, że próżno szukać ich zarówno gołym okiem, jak i za pomocą tradycyjnych wyważarek.

Najczęstsze przyczyny bicia oraz wibracji kół to m.in.:
nierównomierny rozkład sztywności opony na całym jej obwodzie,
niewłaściwa geometria felgi lub opony (bądź obu tych elementów).
W trakcie badania wyważarka dokonuje takich pomiarów jak: sztywność opony, siła boczna koła, intensywność bicia obręczy, nacisk sił drogowych kół czy stopień nie centryczności felgi. Urządzenie mierzy również siły promieniowe oraz ściągające koła na jedną stronę. Biorąc pod uwagę to, jak wielu cennych informacji diagnostycznych dostarcza test drogowy Hunter cena takiego badania, jest bardzo przystępna. To z kolei powoduje, że usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych Klientów.


Wykonany z użyciem wyważarki Hunter test drogowy opon pozwala precyzyjnie określić zmiany siły promieniowej, jaka oddziałuje na koło oraz zdiagnozować przyczyny tych zmian. Po uruchomieniu funkcji „Road test” do obracającego się koła samochodu dociśnięta zostaje rolka z siłą 635 kg (6350 N), co jest równoznaczne z siłą nacisku koła na nawierzchnię drogi. Po wykonaniu odpowiedniej liczby obrotów na ekranie urządzenia pojawia się informacja o wartości zmiany siły promieniowej dla koła. Jeśli wartość ta jest zbyt wysoka, konieczne jest określenie, czy źródłem problemu jest opona czy obręcz (felga) koła. Dla prawidłowej diagnozy kluczowe jest przystawienie do krawędzi felgi czujników (od zewnątrz oraz od wewnątrz) mierzących osiowe i promieniowe bicie koła. Dodatkowo tocząca się po oponie rolka mierzy wartość siły bicia promieniowego. W ten sposób możliwa jest precyzyjna diagnoza tego, czy za wibracje i drgania w trakcie jazdy odpowiada krzywa obręcz koła (felga), czy uszkodzona opona.
W trakcie wykonywania testu drogowego, na ekranie wyważarki Hunter ukazuje się szereg przydatnych informacji, takich jak:

zmiana wartości siły promieniowej powodowana przez koło (A),
zmiana wartości siły promieniowej na skutej wadliwej sztywności opony (B),
maksymalne wartości bicia osiowego i promieniowego dla obu stron tarczy koła (C),
proponowany sposób obrotu opony względem felgi w celu minimalizacji zmiany wartości siły promieniowej (D).
Pomiar siły bocznej (LFM)
Nawet pomimo prawidłowo ustawionej geometrii kół, może zdarzyć się, że samochód jadący na wprost jest „ściągany” w bok, czyli nie porusza się po torze prostolinijnym. Najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest działanie siły bocznej, powstającej na styku działania sił nawierzchni drogi oraz opony. Zazwyczaj powstanie siły bocznej jest konsekwencją stożkowatej opony, a więc jej nieprawidłowego zużycia, wady produkcyjnej lub wewnętrznego uszkodzenia. W takiej sytuacji wyważanie kół z testem drogowym pozwala ocenić wartość siły bocznej dzięki dociśnięciu do opony rolki o odpowiednim promieniu. Pozwala to na znalezienie optymalnego ustawienia kół w samochodzie, dzięki czemu efekt „ściągania” pojazdu na jedną stronę zostanie całkowicie zredukowany.

Regularne wykonywanie diagnostyki zawieszenia oraz kół to jeden z najważniejszych elementów dbałości o sprawność posiadanego pojazdu. Dzięki temu ogranicza się koszty napraw i zwiększa komfort jazdy !

Wielu naszych dostawców opon zleca nam rozpatrywanie reklamacji opon! Firmy oponiarskie rekomendują używanie wyważarek Hunter, podobnie jak wszystkie największe koncerny motoryzacyjne. Zaawansowane możliwości pomiarowe i technologiczne tych urządzeń czynią je najszybszym i najbardziej precyzyjnym urządzeniem do wyważania kół na świecie.

WULKANIZACJA LUBLIN

Serwis opon

Wulkanizacja opon to inaczej naprawa opon uszkodzonych. Przeprowadzamy ją zgodnie z procedurą z użyciem wysokiej jakości materiałów X-tra Seal USA, oraz Tip-Top.

Trzeba jednak zauważyć że nie wszystkie uszkodzenia opon nadają się do naprawy. Rozcięcia boków lub barku opony, uszkodzenie stopki czy też zerwanie drutówki dyskwalifikują oponę z dalszej eksploatacji. Zgodnie z normami bezpieczeństwa naprawom podlegają przebicia czoła opon czyli bieżnika opony które nie spowodowały dewastacji klocków bieżnika i struktury opasania. Prawidłowa naprawa opon przedłuża jej okres eksploatacji bez wpływu na jakość użytkowania.

W wielu zakładach wulkanizacyjnych możecie się Państwo spotkać z uszczelnianiem opony przy użyciu sznura wulkanizacyjnego. Jest to szybka doraźna usługa w sytuacji gdy nie można dokonać prawidłowej naprawy. Po takim uszczelnieniu należy w dość krótkim czasie poddać oponę profesjonalnej naprawie.

usługi-naprawa-opon

Prostowanie felg

Skrzywienia rantów felg powodują nieszczelności i spadki ciśnienia nie tylko w trakcie jazdy ale i na postoju. Skrzywienia boczne felg powodują wibracje układu kierowniczego (dyskomfort prowadzenia auta) podobne jak w przypadku niewyważenia kół, oraz nadmierne zużycie opon, łożysk, przegubów i całego zawieszenia.  Podczas wymiany opon zwracamy na to szczególną uwagę i informujemy Klientów o konieczności prostowania felg.

prostowanie felg Car-But Lublin

Prostowanie felg – na czym polega? Przez prostowanie należy rozumieć działania mające przywrócić obręczy jej wyjściowy kształt działając powolnie siłą przeciwną do tej która spowodowała uszkodzenie i w tym samym miejscu – tak by móc z prostowanej felgi bezpiecznie korzystać. Wykorzystywane są do tego maszyny, które dzięki elastyczności stopów, z których wykonane są felgi, niwelują odkształcenia.

Dysponujemy specjalistycznym sprzętem do prostowania felg stalowych i aluminiowych, z którego pomocą przywracamy obręczom ich pierwotny kształt i wytrzymałość.

Zanim jednak przystąpimy do naprawy, zawsze sprawdzamy, czy jest ona w ogóle możliwa do przeprowadzenia. W niektórych przypadkach, ze względu na stopień krzywizny i rozmiar uszkodzeń, pozostaje niestety zakup nowego kompletu. Mimo wszystko ocenę stanu obręczy i jej odkształcenia warto pozostawić doświadczonemu specjaliście, który podejmie ostateczną decyzję.

Uszkodzenia, deformacje felg zdarzają się często w miejscu mocowania zaworów czy czujników ciśnienia powodując ich uszkodzenie.

W procesie wymiany opon konieczna jest kontrola stanu zaworów zarówno tych standardowych jak i tych wyposażonych w czujniki ciśnienia.

Kontrola czujników oraz ich programowanie odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego sprzętu którego oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane .

Posiadamy różnego rodzaju zawory i czujniki używane przez producentów samochodów co pozwala nam na szybkie i oszczędne naprawy systemu TPMS.

Pompowanie kół azotem  to:

znaczna poprawa komfortu jazdy zmniejszenie zużycia bieżnika opon ograniczenie zużycia paliwa azot jest obojętny na zmiany temperatury tzn. że w kole jest stałe ciśnienie niewrażliwe na rozgrzewanie się opon w trakcie jazdy azot nie zawiera wilgoci, a więc nie powoduje korozji felg i zaworów metalowych a jednocześnie przedłuża żywotność wkładów zaworu, co gwarantuje brak ubytków ciśnienia. azot nie przenika  przez strukturę gumy w takim stopniu jak powietrze, co również wpływa na stabilność ciśnienia. W trakcie wymiany opon zwracamy uwagę na stan techniczny zawieszenia, amortyzatorów, tarcz i klocków hamulcowych.

Prostowanie felg i regeneracja – szybko lecz solidnie

ZAPRASZAMY !

Przepraszamy, obecnie nie mamy opisu usługi.

W okresie panujących wysokich temperatur klimatyzacja samochodowa jest dobrodziejstwem.

Ale by to dobrodziejstwo było skuteczne należy o nie zadbać – czyli sprawdzić jej działanie. Jeśli klimatyzacja nie jest odpowiednio wydajna, szyby parują a z wentylacji wydobywa się nieprzyjemny zapach, są to wyraźne sygnały, że musimy zainterweniować i wybrać się do wyspecjalizowanego serwisu. Raz w roku powinniśmy dokonać standardowych czynności polegających na wymianie filtra kabinowego, czyszczeniu kanałów dystrybucji powietrza do wnętrza kabiny, odgrzybienie  parownika, sprawdzenie drożności kanału odprowadzającego skropliny z parownika klimatyzacji oraz oczyszczenie wlotów powietrza umieszczonych na zewnątrz pojazdu.

Serwis klimatyzacji samochodowej to dość długi proces wymagający dokładności we wszystkich etapach . Może zająć nawet do 1,5 godziny.

W tym czasie wykonujemy jednocześnie ozonowanie kanałów wentylacyjnych i wnętrza samochodu oraz wymianę filtra kabinowego. Ozonowanie ma na celu dezynfekcję układu w skład którego wchodzi też filtr kabinowy, dlatego też należy go bezwzględnie wymienić na nowy. Proponujemy też pranie tapicerki i czyszczenie dywaników samochodowych przy użyciu myjki parowej co gwarantuje skuteczność dezynfekcji wnętrza samochodu.

 

zdjęcie 1

 

 

Car-But Lublin

Pełny serwis klimatyzacji to :

– odessanie czynnika z układu
– wytworzenie próżni
– osuszenie układu
– próba szczelności układu
– w przypadku nieszczelności dodanie oleju z barwnikiem UV i lokalizacja wycieku
– napełnienie układu czynnikiem w ilości zalecanej przez producenta auta
– kontrolę ciśnienia w układzie klimatyzacji
– sprawdzenie efektywności chłodzenia
Koszty takiej obsługi zaczynają się od 200,- do 350,- zł  i zależne są od ilości użytego czynnika , czyli wielkości układu klimatyzacji i niedoboru czynnika chłodzącego.
Koszt filtra kabinowego indywidualny dla każdej marki samochodu
 

Filtry kabinowe a system Start-Stop

Rozważając ewolucję i historię warto też zwrócić uwagę na filtrację kabinową w samochodach z systemem start-stop. Podczas wyłączania silnika układ start-stop nie wyłącza odbiorników prądu – nadal możesz słuchać radia, korzystać z ogrzewania czy klimatyzacji. Jednak po automatycznym zgaszeniu silnika zmniejszeniu ulega siła nawiewu dmuchawy, a układ wentylacji przechodzi w tzw. tryb ECO. Jeśli w samochodzie zamontowany jest czysty filtr kabinowy, to nie odczujemy zbytniej różnicy w jakości powietrze.

Serwis klimatyzacji Lublin

 Zapraszamy do naszego serwisu – Dolna Panny Marii 53

 
DZWOŃ 81 53 271 83
 

Przepraszamy, obecnie nie mamy opisu usługi.