Jeśli naprawa opon jest prawidłowo wykonana, to przedłuża ich czas użytkowania. Ma to znaczenie w obniżaniu kosztów eksploatacji samochodu. Jednak nie wszystkie uszkodzenia mechaniczne opon można naprawić. Naprawa nie obejmuje części barkowej pracującej cały czas pod obciążeniem i ugięciu we wszystkich możliwych kierunkach. Naprawie nie podlega też uszkodzenie stopki. Zerwanie drutówki powoduje nietrzymanie opony na obręczy. A nawet drobne uszkodzenie powłoki gumowej na drutówce powodują spadek ciśnienia w oponach. W oponach osobowych nie powinno się też naprawiać większych uszkodzeń boków, ale o tym zdecyduje serwisant. Innym zasadom naprawy podlegają opony rolnicze i przemysłowe.
” title=“image tooltip”>
Felga stalowa- osobowe | od 70 zł | ||||
Felga aluminiowa- osobowe | od 80 zł | ||||
Dostawcze, 4×4 i SUV | od 90 zł | ||||
Naprawa opon sznurem |
35,00 zł | ||||
Sprawdzenie szczelności koła | 20,00 zł | ||||
UWAGI: W przypadku opon RunFlat obowiązuje dopłata 15zł / koło |
♥
UWAGI:
!!!
Pamiętaj, że szereg uszkodzeń prowadzi do eliminacji opony z użytkowania. Nie naprawiamy opon, w których widać rozwarstwienie struktury opony (odparzenia, wybrzuszenia). Głębokość bieżnika jest poniżej 2 mm dla opon samochodów osobowych i 4 mm dla opon samochodów ciężarowych także dyskwalifikuje ją z naprawy.
Uszkodzenie stopki, pęknięcie opasania, lub deformacje czoła opony spowodowane pęknięciem opasania.
Uszkodzenia powstałe w wyniku jazdy bez powietrza.
W oponach osobowych dopuszcza się maksymalnie trzy naprawy, pod warunkiem, że naprawy są od siebie tak odległe, aby opona podzielona na trzy części miała po jednej naprawie.
W dużych oponach typu SUV, 4X4 i dostawczych dopuszcza się maksymalnie cztery naprawy, przy zasadzie 1 na 1/4 opony.
Ze środkami do tymczasowego łatania opony mamy pozytywne doświadczenia. Są to bardzo dobre i pomocne rozwiązania, szczególnie dla motocyklistów na trasie.
Ważne wskazówki dotyczące użycia środków w sprayu:
Po użyciu środka, oponę należy jak najszybciej umyć od środka – im wcześniej, tym lepiej. Usunięcie warstwy uszczelniacza nie stanowi problemu, choć proces może być zapachowo nieprzyjemny.
Problemem może być znalezienie niewielkich uszkodzeń w zalanej oponie – w takich przypadkach naprawa może być niemożliwa. Przy niewielkim uszkodzeniu lepiej nie stosować tego typu środka, tylko odpompować oponę i dojechać do serwisu.
Po użyciu środka do łatania opony można dalej jechać normalnie.
Naprawa opon typu Run-flat jest w 100% taka sama jak innych opon. Ważne aby ogranicz prędkość jazdy na uszkodzonym Run-flacie do 60–70 km/h. i jak najszybciej dokonaj naprawy opony.