Wymiana opon, kół, wyważanie – usługi dodatkowe
Podczas wymiany opon czy kół oraz wyważania, bardzo często zdarza się konieczność wykonania usług dodatkowych. Podnosi to cenę wymiany opon, kół, wyważania jako cenę standaryzowaną. Zawsze trzeba się liczyć z taką możliwością.
ZAWORY
Wymiana zaworu felgi. Zawory gumowe zaleca się wymienić raz w roku. Najczęściej podczas wymiany opon na zimowe, gdy guma zaworu jest jeszcze elastyczna. Parcieje ona w okresie letnim poprzez promieniowanie UV i wysokie temperatury rozgrzanych felg.
CZUJNIKI CIŚNIENIA
Montaż czujnika ciśnienia w feldze. Czujniki TPMS zasilane są energią z baterii które mają czas działania do 5 lat. Są zatopione w masie czujnika czyli nie wymienialne, stąd konieczność wymiany czujnika. Ceny czujników są znaczne, a koszt wymiany 4 szt. to kilkaset złotych.
Wymiana zaworu czujnika TPMS. Na szczęście jest to niewielki koszt jeśli wymiana wykonana jest w trakcie wymiany opon. Czujniki montujemy i nie doliczamy się de i montażu koła z wyważaniem do usługi standardowej.
Programowanie czujników ciśnienia (TPMS). Nowe czujniki programujemy do systemu konkretnego pojazdu, ale są też czujniki samo programujące się.
NAPRAWA OPON I PROSTOWANIE FELG
Naprawa opon, prostowanie felg. Przy rozebranym kole lepiej widać uszkodzenia opon które trzeba natychmiast usunąć. Drobne skrzywienia felg powodują nieszczelności – spadki ciśnienia oraz problemy z wyważeniem kółka. Opony i niewielkie zagięcia felg naprawiamy od ręki
Pompowanie kół azotem na życzenie klienta
Smarowanie śrub i piast smarem miedziowym zapobiega korozji gwintów i piasty.
Odkręcanie koła zapasowego z kosza pod podłogą. Często śruba mocująca jest zardzewiała a kosz i koło bardzo brudne. Niestety w wielu samochodach jest to jedyna rozwiązanie na wożenie koła zapasowego. W takich przypadkach po odkręceniu koła czyścimy kosz, mocowanie i zabezpieczamy smarem miedziowym przed korozją.
ŚRUBY, NAKRĘTKI, PIERSCIENIE, KOŁPAKI
Pierścienie centrujące. Częsty przypadek gdy plastikowe pierścienie są gubione lub niszczone podczas montażu kół na pojazd. Efektem tego jest wibracja koła na piaście i powtórne wyważanie kół. Posiadamy na stanie wszelkie pierścienie i od ręki je wymieniamy.
Śruby i nakrętki do felg. Zbyt mocne dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym lub ręczne przy użyciu zbyt dużej siły powoduje uszkodzenie łba śruby 🔩 czy nakrętki a nawet gwintu. Uszkodzone należy eliminować i montować nowe – takie same.
Kołpaczki do felg aluminiowych chronią piastę koła przed zanieczyszczeniem, wodą i solą. Na szczęście 🍀 są one dostępne.
Kołpaki do felg stalowych. Wielu kierowców ma koła zimowe na felgach stalowych, które nie zawsze są ozdobą samochodu. Zakup i montaż estetycznych kołpaków zmienia wygląd samochodu ale i zabezpiecza felgi.