PIRELLI – współpracuje z najlepszymi producentami samochodów. Łączy dedykowane technologie, specjalne procesy i materiały opracowując opony idealnie dopasowane do każdego auta – THE PERFECT FIT.
Tylko opona o najwyższym stopniu dokładności wymiaru, dopasowania do rozkłady masy samochodu i jego mocy, systemów wsparcia: ABS, TPC, TPMS może zapewnić idealną synergię z wymaganiami producenta auta.
Tworząc nową oponę PIRELLI kieruje się potrzebami użytkowników, więc muszą one być dostosowane do specyficznych cech danego samochodu aby spełnić oczekiwania kierowcy co do osiągów auta w każdych warunkach i sytuacji.
oznakowanie
marka | oznaczenie | komentaż |
Alfa Romeo | AR, ARR | ARR – do wariantu wyścigowego |
Alpina | ALP | |
Aston Martin | AM4, AM8, AMP, AMS, AMV, A6A, A7A | Dedykowane poszczególnym liniom modelowym |
Audi | AO, AO1, AOE | AOE – run flat |
Audi S and RS | RO1, RO2 | |
Bentley | B, B1, BC, BL | BC – comfort |
BMW/Mini | * | |
Ferrari | F, F01, F02, F03 | |
Hyundai | HN | |
Jaguar | J, JRS | |
Lamborghini | L, L1 | |
Land Rover/Range Rover | LR | |
Lotus | LS | |
Maserati | MGT | |
Mclaren | MC, MC1, MC2 | |
Mercedes | MO, MO1, MOE, MO-S, MO-V | MOE – run flat, MO-V – pick-up/VAN |
Porsche | N0, N1, N2, N3, N4, NA0 | |
Tesla | TO | |
Volvo | VOL | |
inne oznaczenia | ||
K1, K2 | inny wariant geometrii bloków bieżnika | |
KA | inny wariant geometrii profilu | |
KS | inny wariant struktury wewnętrznej | |
s-i | system Seal Inside | |
r-f | opona typu run-flat | |
pncs | system Pirelli Noise Cancelling System |
Pirelli posiada w swej ofercie opony run-flat z homologacją i bez.
Opona Run-flat to wynalazek który chroni kierowców w przypadku uszkodzenia opony. Bok opony run-flat jest grubszy i sztywniejszy niż normalnej opony, przez co gwarantuje po uszkodzeniu dalszą jazdę, ale z ograniczeniem do 80 km/h, tak by bezpiecznie dojechać do najbliższego serwisu opon.
HOMOLOGOWANE OPONY RUN-FLAT gwarantują szybką i bezpieczną jazdę oraz parametry wymagane przez producentów samochodów!
L E G E N D A | ||
OZNACZENIA | ||
# | – | wersja bieżnika stosowana w wyposażeniu oryginalnym |
TL | – | opona bezdętkowa |
Reinf. (RF) | – | wzmocniona |
FR | – | pierścień ochraniający obręcz |
XL | – | zwiększona nośność |
OWL | – | biały napis na boku opony |
SSR | – | self supporting runflat tyre |
J | – | wyposażenie oryginalne w samochodach Jaguar |
VOL | – | homologacja Volvo |
N0, NF0, NA0, ND0,NE0 | – | homologacja Porsche |
N1 | – | homologacja Porsche |
N2 | – | homologacja Porsche |
AO, AO1, AOE | – | homologacja Audi |
RO1, RO2, RO3 | – | homologacja Audi do modeli serii R i S |
*MOE | – | wyposażenie oryginalne w samochodach Mercedes Benz oraz BMW w wersji SSR |
*MO | – | wyposażenie oryginalne w samochodach Mercedes Benz oraz BMW |
MO, MO1, MOS, MOV | – | wyposażenie oryginalne w samochodach Mercedes Benz w specjalnych wersjach (np.: AMG) oraz w modelu Maybach |
EXT lub MOE | – | wyposażenie oryginalne SSR w samochodach Mercedes Benz |
POL | – | wyposażenie oryginalne w samochodach Polestar (grupa Volvo) |
* | – | wyposażenie oryginalne w samochodach BMW |
LR | – | wyposażenie oryginalne w samochodach LAND ROVER |
M3 | – | wyposażenie oryginalne w samochodach BMW klasy M |
MGT | – | wyposażenie oryginalne w samochodach MASERATI |
ME* | – | Mercedes & BMW, wersja MOE (dla Mercedesa) & SSR (dla BMW) |
T0, T1 | – | wyposażenie oryginalne w samochodach TESLA |
E | – | zoptymalizowane opory toczenia do wymagań oryginalnego wyposażenia |
ContiSeal | – | opona z systemem samouszczelniającym |
ContiSilent | – | opona zmniejszająca hałas wewnętrzny |
QR-Code | – | informacja o oponie dla sieci BMW |
REAR | – | opona dedykowana na oś tylną |
G3 | – | bieżnik opony z trzema rowkami |
G4 | – | bieżnik opony z czterema rowkami |
AR | – | homologacja Alfa Romeo |
C | – | commercial, opona typu użytkowego |
CP | – | opona dostawcza do Camperów |
JLR | – | homologacja Jaguar & Land Rover |
.